7.27.2011

Boje križevačkih kleti i par dana odmora na selu/Colorful vineyard houses & a joy of the countryside vacation

Please, scroll down for English version

Haystack

Oduvijek sam voljela prelijepo Hrvatsko zagorje. Točnije, miris seoskih imanja, farmi, vinograda, svježe pokošenog sijena, svježa jutra, okus domaćeg kozjeg mlijeka, igru na livadama i mir koji priroda pruža. Nešto što ne možete vidjeti u Dalmaciji. 

Fresh goat milk, daiseis and nugat teacakes

Nešto drugačije, drugačiji način života od onog u Dalmaciji koji me oduvijek fascinirao. 

Old vineyard house

Kada živite u gradu, uvijek ste okruženi brojnim ljudima, autima i olovom koji ispuštaju, zagađenijim zrakom i naravno, brzim načinom života. Tada, ponekad, poželite to sve ostaviti i otići par dana na mirno mjesto gdje nema jurećih automobila i gdje vlada mir.

Old tree
Liliac
Oduvijek mi je bila želja posjetiti Francuske farme i Engleska seoska imanja, no ta želja morati će malo pričekati. Ne znam zbog čega je tako. Dok sam bila manja, roditelji bi me često, barem jednom godišnje odveli baki na selo preko granice. Malena kućica u cvijeću oduvijek je vrvjela brojnim rođacima, domaćim životinjama koje sam oduvijek voljela, domaćim kozjim mlijekom, suncokretima, sijenom koje se stavljalo kravama u štalu... 

Hay

Nemojte se čuditi stoga brojnim slikama koje ćete vidjeti u ovom postu jer sam opsjednuta starinom drveta Križevačkih kleti, balama sijena koje ne možete vidjeti u Dalmaciji te ljepotom suncokreta koji se okreću za suncem kao da ga prate. 


Sunflowers

Dvadeset godina kasnije od moje zadnje posjete baki na selu, udala sam se za M. koji rodom dolazi iz Križevaca, nekadašnjeg hrvatskog kraljevskog grada, a koje je okruženo selima, seoskim imanjima, vinogradima, kletima i voćnjacima.

Wooden vineyard house
Wooden window

Divnim, mirnim prostranstvima u kojima ljudi pronalaze spas i bijeg iz svakodnevnog života. Klet zapravo predstavlja nešto kao malu vikendicu, drvenu kućicu u vinogradu koja je izvorno bila rađena od blata i drva.

Vine tree


Mud vineyard house


Klet u današnje vrijeme služi za svakakva okupljanja rodbine i prijatelja, feštanja, berbu grožđa, kao podrum za domaće vino, za peke, roštilje, ražnje, za bilo kakav izgovor za druženja.

Traditional Peka
Wine collection
Svaka od njih lijepa je na svoj način, a unutrašnjost istih je uređena u drvu pa se tako u nekima mogu naći stare željezne pegle na paru, stare vaze, ručno izrezbarene drvene žlice, butelje vina...
Wine barrel

Black grapes
Ostala sam fascinirana i željezničkom postajom u Križevcima koja mi djeluje kao starinska stanica negdje na selu Engleske, kao iz serije Zvonili ste milorde“ (You Rang M'Lord),  ako se sjećate iste. Mislim da sam kao dijete gledajući tu seriju zavoljela seoska imanja i da se upravo tada rodila moja želja za posjetom Engleske, pogotovo u proljeće kada se mogu vidjeti i majske ruže seoskih imanja.

Old train station, Krizevci

Train station Clock

M. i ja oduvijek negdje putujemo, makar do susjednog grada. Ovog ljeta bila nam je velika želja, a sukladno našem budžetu, da odemo vidjeti Hrvatsko zagorje. Putujući kroz predivnu Liku posjetili smo Nacionalni park Plitvička jezera, Varaždin, Čakovec, kleti Križevaca i Koprivnice, seoska imanja duž sela u okolici Križevaca te naposlijetku rodbinu.  Kušali smo domaće vino mog svekra koje je desetu godinu za redom osvojilo srebrnu medalju za okus i koje je poznato u Križevcima, jeli smo janjetinu s mladim krumpirima ispod Peke, pekli smo mladog kozlića na Ražnju s obitelji i prijateljima, te jednostavno uživali u seoskom miru 7 dana.


Home grown tomatoes
Logged trees


Na žalost, posljednjih dana kada smo planirali napraviti turističku turu po Križevcima, uhvatila nas je kiša, temperature od 12°C te prava jesenska hladnoća. Par riječi i fotkica o nekadašnjem kraljevskom gradu Križevcima morati će pričekati do nekih novih pohoda, viših temperatura i sunčanog vremena.

Nakon pravih jesenskih temperatura, vratili smo se kući, u Dalmaciju gdje smo već bili na moru makar su se i tu temperature nešto spustile i jednostavno uživamo u ostatku ljeta.

Pathway

English version

I've always loved Croatian countryside. 
As a matter of fact, I adore any countryside! They are so peaceful, don't you think? 
When you're living in the town centre like I do, you are surrounded with fast cars and fast living. I live in a beautiful place in Dalmatia next to the sea, but sometimes I miss countryside fresh, peacefull mornings. My biggest wish is to visit English and French countryside, but that will have to wait awhile. For now, I wont to show you all the colors of Croatian countryside, old wooden vineyard houses (traditionaly known as Klet), old wooden windows, all wooden stuff which is used to decorate interiors of the houses, or my completely fascination of sunflowers and hay.  


Klet, old vineyard house

As a city child, you can only imagine the smell of the fresh air, a farm with domestic animals like chickens, pigs, cows and goats; you can only imagine the taste of domestic eggs and goat milk... 


Horse farm
White storks


But I was so lucky since I was a child, so my parents took me once in a year to the grandma's house in a beautiful countryside place until I turn 7 years old. Twenty years later, I married beautiful continental Croatian man who comes from Krizevci, former royal city in Croatian history, which is surrounded with villages, countryside fields, animal farms and orchards. 


Plums


According to tradition, every continental house has a vineyard, domestic wine and beautiful old wooden vineyard houses. 





Vineyard houses are usually used for any kind of celebrations, family and friends gathering, escape from everyday life or for making traditional Peka (roasted meat, usually lamb, cooked in a iron pot under the ember wood) or traditional Razanj (spin young  goat or lamb, traditional in Croatia, Bosnia&Herzegovina and Serbia). 


Traditional Razanj (young goat or lamb spit)
Dandelion field
For me, vineyard houses presents the smell of freshly mown hay, the taste of fresh grape or domestic wine and a joy of childhood.




So, my husband M. and I took a few days vacation to visit his family and to enjoy traveling through Croatian countryside, national parks and old royal Croatian towns. We enjoy 7 days with family and friends, we have Razanj and Peka, we drink lots of domestic white and black wine from my father in low. His white wine is 10th year in a row recognized in Krizevci and he always wins silver medal for it's taste. So, the most of the time, we enjoyed in awared wine :) 


Pin It Now!

13 comments:

  1. Majo, pa vi ste već bili i vratili se. Ma znaš, nije stvar u lepoti sveta već u onome koji gleda i ume da prepozna tu lepotu. Ti lepotu vidiš u jednom suncokretu (moj omiljeni) a neki ne bi ni zastali pored njega. Ti uhvatiš gnezdo sa rodićima, a nekome smeta što se roda baš tu nastanila. Ti bi mogla čekati u minut da ova šljiva sazri, obilaziti je svaki dan dok ne postane zrela.
    Meni ovo izgleda kao iz bajke, i jako volim ove stare stanice kojih ima i kod nas. Ovde prave neke izmišljotine od seoskog turizma za strance, npr. masaža stopala čuvenim malinama iz Arilja, a strancima je potrebno samo ono što već postoji, i malo dobre volje.
    Baš je super što vi sa mora idete na kopno na leto, dok svi hrle ka vama.

    ReplyDelete
  2. :) Već sam zadnji put kad si pisala o posjeti križevačkom kraju, a nisam stigla komentirati, shvatila da smo "susjede" Kad od te živopisne željezničke stanice ideš još iduću prema Zagrebu, do prve selske stanice, preko puta je Središnji laboratorij za kontrolu mlijeka a iza brdašca sa vinogradima i pokojom kućicom. Najšpičastija na brijegu (viri samo krov iz zelenila) je naša vikendica. :)
    Prekrasne su ti fotke, a da je kraj divan, a jajčeka, kokice, patkice (od tud sve moje patke), praščići jako fini, to potvrđujem. Sličnu pečenjaru imamo i mi i dobro si me sjetila, ove godine još nismo koristili peku. Vrt nam je nažalost poharala suša, jer nas malo ima, malo nema, a to naše brdo je čudo, gromovi u njega tuku, stalno nam izbacuje sklopku i uništilo nam je već i ne jedan TV i telefon, ali kiša ga zaobilazi, osim prošle godine kad smo pak poplavili ;)

    ReplyDelete
  3. Ako sam dobro shvatila vi ste više prema Kalniku, a mi prema Vrbovcu i Zagrebu.

    ReplyDelete
  4. prekrasan post, puno lijepih fotki, baš uživam čitati ovakve postove i prikaze vikenda, odmora, uživanja. Čeznemo za onime što nemamo, tako ja jedva čekam otići na more a ovakvi mi prizori nisu nimalo strani, a vi gledate more svakodnevno pa vjerujem kako obožavate doći na kontinent i uživati u njegovim čarima :) Uh, i ja se radujem skorašnjem odmoru, dosta mi je ovoga grada :)

    ReplyDelete
  5. Hvala cure!
    @ Jelena, upravo tako :) Mada, moram ti priznat da me temperatura zadnjih dana neugodno iznenadila i da sam se smrzla usred lita. Lito je jedino vrime kada se barem na duže vrime možeš zadržat kod rodbine pa tako uvik odemo do njih za Božić ili liti. Ali, ja obožavam lito i obožavam more i ne smetaju mi čak ni navale turista i jedva sam dočekala kada ću se vratit doma na vrućinu, more, noćna kupanja, koncerte, partije, dalmatinsku hranu...
    @ Tamara, virujem ti da jedva čekaš odmor od grada koji gledaš svakodnevno. Btw, Karlovac mi je oduvik usputna stanica, a u novije vrime svratim an sladoled u McDonaldsa, putni. Sad su u sezoni maline i imaju predivan preljev od malina.
    @ Tadeja, vidiš, nisam znala da smo kak ti suside :) Btw, znam da Križevci spadaju u Prigorje, Koprivnica u Podravinu, a Zagorje čini Varaždin, Čakovec... no meni je to sve prekrasno Hrvatsko zagorje, tišina i mir koji me podsjećaju na obiteljske izlete iz djetinjstva, domaće životinje bez onih kupovnih hormona koji se daju kravama i koje je naše mliko puno... U potpunosti se razumimo :)

    ReplyDelete
  6. jao, uživala sam u fotkama, i ja ovo obožavam, tako tople lijepe fotografije pune boja, tako lijep kraj, sve domaće, u srcu prirode... besprijekorna ljepota..baš ti hvala što si ovo s nama podijelila.... :)

    ReplyDelete
  7. Fotke su....pala sam u nesvjest:)! Neopisivo dobre, neopisivo, prelijepe. Jel' to continental husband iz tih krajeva? I sada bas mislim kako lice (Krizevci) na ona silna seoca koja Britanci skupo prodaju (citav taj image, sjeti se samo brojnih serija), imaju i pravo i njihova je countryside prelijepa, ko je nama kriv...Na BBCju gledam redovno razne dokumentarce te 'zeljeznicom tamo-vamo', pa 'kanalima tamo vamo', pa 'vrtovima tamo - vamo' ugl. vole svoju zemlju i rado ju pokazuju, dokumentarci su im zanimljivi i uzivam ih gledati isto kao i tvoje fotke, hocemo jos ovakvih reportaza!!!

    ReplyDelete
  8. Awesome shots! Looking at them made me feel like I was there with you...

    ReplyDelete
  9. Baš mi je drago da je post prepun prekrasnih fotki. Rode su me oduševile!

    Opisi su živopisni i gledajući slike imam osjećaj kao da sam tamo bila.

    ReplyDelete
  10. Divan post u kom sam zaista uzivala. Fotografije me taaaako podsecaju na moj rodni kraj koji mi jako nedostaje i koji ove godine necu posetiti... Divno je prepoznati lepotu u jednostavnim, malim stvarima... :)

    ReplyDelete
  11. prekrasan putopisan post!! osvojili su me suncokreti1!

    ReplyDelete
  12. Fotke su me potpuno opile i očarale... predivni predeli, predivno fotkano, predivno napisano... Hvala ti na ovom predivnom postu!

    ReplyDelete
  13. I enjoy reading through an article that can make men
    and women think. Also, thank you for permitting me to comment!
    My webpage :: my blog spark

    ReplyDelete